Sigtunahem

Ja vad ska man säga , från skala 1-10 så ligger Sigtunahem på -50 just nu. Oj vad mycket problem jag har haft med dem. Hade jag kunnat ta mitt pick och pack och dra så hade jag gjort det men det är inte så lätt. Men nu får dem betala för deras "goda service" jag fick.


Jag bodde tydligen med fuktskada i typ ett år innan dem gjorde någonting. Och den här fuktskada gav mig astma och kvävningar på nätterna. Hm undra varför när hela lägenhet hade en aroma av avlopp!! asså lägenheten stank BAJS blandat med spya och avlopp. Tror ni dem gjorde någonting?? nope. I ett år tjata jag så mycket. till slut så tog jag kontakt med konsumentombudsmannen, hyresgästföreningen och miljöförvaltningen. Miljöf. skickade en begäran på återgärd av detta och då börjar det hända någonting. dumt nog så visste jag inte rikitigt hur man skulle gå till väga med allt det var ju trots allt min första lägenhet. Jag kunde ha betalt min hyra till länstyrelsen istället för sigtunahem eftersom de aldrig gjorde något men det vet jag idag heheh

Och han som är ansvarig för detta, finns inga ord att beskriva honom med. Jag vet inte om jag ska skratta eller bli arg.
Han ville inte mäta mögel i mitt badrum för att skulle det visa sig att det inte fanns något så skulle jag stå för hela kostnaden men det nekar han nu att han har sagt.
- Vi har så mycket fuktskador i lägenheterna så vi hinner inte med det försår du.
1. jag bryr mig inte
2. inte mitt problem att inte ni hänger med.

Sen så har han guts att påstå att det inte är så farligt att bo med ohyra som silverfiskar!!
Asså förstår ni karln??! vad är detta för service egentligen. Dum som jag är så har jag inte gått till tidningen än om detta.
Några dagar innan jag åkte till CHile pratade vi om ett möte där vi skulle bestämma min ersättning. Jag bad om ett möte på måndagen veckan där på för att tisdag skulle jag till chile i 6 veckor. Han bara ja absolut jag hör av mig.

Hörde han av sig??? NEE Jag ringde heeeeeeeeeeela dagen verkligen var tredje minut. Till slut stängde han av telefonen och hörde inte av sig. I Chile skickade jag ett mejl till hans chef och skällde ut dem stenhårt. Fick till ett möte direkt då.
Jag har fortfarande inte heller fått någon ersättning för elen som föbrukades i lägenheten under tiden dem fuktade av badrummet. räkningen gick väll på en tusenlapp. Ringde den här snubben * ingna namn* och sa stenhårt att jag ville ha dem nästa månad han bara okej jag ska kolla upp det sa han. Jag skickade till och med kopia på räkningen.
Inte har jag fått några pengar än. Och detta var i oktober 08.

förstår ni hur frustrerande det är att ingen tar en på allvar. Kunde inte bo hemma för jag kvävdes varje natt och fick jätte mycket astma. Mina kläder luktade bajs.. fyyyyyyyyyy


Så på fredag får jag svar hur mycket jag får i ersättning för hela det året som jag betala för en lägenhet jag inte kunde bo i. Och tack Gud för P-O Eurell som satt med mig på det här mötet och gav mig sitt stöd. =D

På fredag får ni också se hur det gick...

tjingeling

Kommentarer
Postat av: Andreas Cucca

Helt sjukt ju...skönt att PO Eurell finns!

2009-03-30 @ 13:54:00
URL: http://andreascucca.blogspot.com
Postat av: Lorena

ahhaha jaa verkligen!

2009-03-30 @ 14:19:17
Postat av: DT

Wow vilket trassel lycka till.

2009-03-31 @ 12:27:59
URL: http://justanotherday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0