Brand

Fick ett telefonsamtal av mamma tidigt idag där hon var helt nervös.
Det brann för fullt i huset och hon var ute och handlade när hon kom tillbaka och såg allt kaos utanför byggnaden.
Och Kaleb var kvar i lägenheten, stackars lille gris. Uuf jag vill inte ens tänka vad som kunde skett om ingen hade gått upp och hämtat honom.  Men han klara sig bra =) glad som alltid

Mamma däremot var lite i chock, det var verkligen "förr eller senare" skulle det här hända. Branden spred sig från bottenvåningen upp till vinden genom ventilationen. Hemskt och livsfarligt juu

Så nu stinker det hemma och man kan inte ens vistas i lägenhet. Så jag måste ringa till mammas hemförsäkring
De vet inte än om det handlar om brott eller en "olycka" vilket jag tror knappast att det var.

Heimstaden som är fastighetsägare är så kassa så ni anar inte. Vi har bott där i typ 12 år? och alltid har det varit problem med något. De senaste åren så har det blivit 100 ggr värre och det finns massa knarkare som kommer och pissar nere i källaren så det stinker i hela trapphuset. Folk röker som idioter i trappen och har noll respekt. Hissen funkar ALDRIG och min mamma har ibland fastnat på bottenvåning i flera timmar utan att kunna åka upp ( sitter i rullstol) så ja lilla kaleb har inte fått kissa eller mat på några timmar.

Ventilation borde bytas ut för det har länge funnits problem med det men chefen för Heimstaden kommer med massa skitsnack och påstår att :
" Vi ser ständigt över ventilationen och om det behövs ska vi självklart åtgärda eventuella fel. "

Eller hur!! CRAP, rent skitsnack. Och sånt här gör mig så arg för där sitter morsan och betalar  7500 varje månad för en lägenhet som ligger vid "slummen" och ingeting funkar. Allt är paj, tvättmaskinerna funkar då och då,
portelefonen har inte funkat på några år och då måste mamma åka ner hela vägen från 5:e vån för att öppna för sina gäster???? hur dumt är det??
plus att det kommer in massa knarkare på nätterna för att portdörren är så lätt att bryta upp. Hon har fler ggr hittat sprutor i trapphuset...

ÅÅÅH nu är jag arg!!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0