Konsten att laga mat

Är det någon mer än jag som bara ÄLSKAR att laga mat..
Åh vad jag älskar att stå i köket och baka och laga mat. Min dröm är faktiskt att vara hemmafru och driva mitt eget hemmifrån. Jag vill vara en mamma som alltid är hemma med barnen. Jag och syrran hade den möjligheten. Frukost på bordet varje dag och middag när vi kom hem från skolan. Slapp fritidsgård som så många hatade, och så vill jag att mina barn ska ha det.

Hade bråttom idag när jag vaknade och jag hade hjärnsläpp. Visste inte vad jag skulle laga liksom, hade allt möjligt hemma men när man är stressad så är man.
går in på recept.se och klickar mig fram lite. Hittar en god kycklign gryta men jag gjorde den a lá Lorena heheh som vanligt

Hämtade lite inspiration och så börjades det =D

Kokade upp 5 dl vatten men hönsbuljong
finhacka lök och vitlök
Häll i lite vinäger och olivolja
skär kyckligen i bitar
spiskummin
låt det koka tills kyckligen är färdig

skär röd paprika i mellanstora delar och krydda på lite med vad du vill.
Jag tog lite peppar, salt och en indisk krydda
jalapeños som man delar i småbitar
låt allt koka ihop och så vips har du en grymt go gryta som serveras med ris =D

tadaaaa

Kommentarer
Postat av: Magnus

Gillar också att laga mat, fast inte som hemmaman. Trevlig blogg du har, roligt att läsa vad som har hänt och händer i ditt liv. Cuidate.

2010-01-16 @ 03:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0