Day 1,2

Allt gick bra under resan.
Planet gick 18.25 och vi skulle landa 09:25 hehehe
jag kollar pa en massa olika filmer och tanker att jag har en laaaang resa framrfor mig. Men efter 8 timmar ger jag ett forsok i att sova och nar jag efter tio minuter ar nojd med hur jag sitter och allt sa tands alla ljus pa planet??!

okeeej?? urs'kta vad ar det som hander liksom, jag fattar ingenting och slutar inte babbla om att jag inte fattar nagot.. men det visar sig att vi inte skulle behova sitt och fram till 09 pa morgonen hahah 03 svensk tid var vi framme alltsa 09 i Kina.  SMARTASS

Men oj vad skont det var att slippa flygga sa lange

Mkt bra Hotel, vamt som bara den

Sitter hos tandlakaren och bloggar. Vf?
Har precis blekt tanderna vilket det inte var vart egentligen. Alldeles for jobbigt och det gjorde lite ont sa naa inte igen. Men nu har jag tesat iaf heheh
Vi drog till MBK idag... Jenny du skulle svimmat om du sag hur mkt shopping det ar!!
Fick halla mig fran att titta pa allt for vi behover bara vissa grejer innan vi drar till KRabi och moter upp Keyvan och ganget.
Kopte tva bikinin och ett fint linne.

Vet ni, det  kom fram en man till oss. Han maste varit fran Gud eller sa sag vi valdigt vilsna ut. Han var super trevlig och undrade om vi letade efter nagot. Jaa ett internet cafe men det var stangt just da. HAn borjade snacka en massa med oss och sen fragade han vart vi var ifran.. Sverige
AAAHH SVERIGE sager han mmm
Jag ska dit nasta man. hahah
Vi bara ok du vet att det ar kallt dar? hahah
Tydligen sa ar hans syster gift med en svenne och som bor i malmo, saljer lagenheter i tourning torso eller natt.
Men han ledde oss till precis ratta stallet. Precis vad vi behovde. En typ Dromestic information eller vad han nu sa.

Dar blev vi bemotta superbra!! Hon var sa sot tjejen. Hon svarade pa ALLA vara fragor och bokade bade hotell och flyg till oss till KRabi som by the way blev riktigt billigt. Rena turen att vi hitta sa bra pris for flyget dagen innan vi vill resa.

Ska snacka med en skraddare senare och kolla vad han tar for att sy upp en klanning..
Hotellets internet ar lite dyrt sa jag hoppa att bestalla.. Kanske kommer upp foton nar vi har tagit lite mer.

Kommentarer
Postat av: David T

Haha va go du e Lorena... Visst kan de vara så att han ska till Sverige men dom säger alltid såna saker för att locka dig till en viss butik eller sådär.



Jag vet för jag blev ju rejält lurad av en kvinna vars syster skulle till sverige o jobba på ett sjukhus tja förhoppningsvis har jag lärt mig nåt.



Du kommer få höra mer såna saker. Till exempelvis så kan du sitta i en taxi och chauffören pratar om att det är utförsäljning av ädelstenar just speciellt den här dagen sen när du kommer till templet så träffar du av en "tillfällighet" en trevlig Amerikan som jobbar på FN i bangkok(ja dom har en ambassad där) och han har släktingar i branchen som säljer ädelstenar och även han börjar prata om den speciella rean och visa upp olika typer av stenar och berätta om hans bror som sålt dom dyrt i London. Allting på perfekt Amerikansk dialekt.



Bara det att chauffören och personen på området sammarbetar via telefon eller dylikt för att få dig att åka till en affär där du kommer bli erbjuden stenar till vad som kan verka vara ett bra pris men egentligen är det bara skit. :/



Jag undvek den fällan iaf...

2010-03-02 @ 13:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0