..............

Eftersom vissa missförstår så får jag väll förklara mig..
Hade det varit en chilenare eller arab som gjort detta så hade jag liksom spytt ut minst lika mycket galla över dem. Typiskt chilenare att sno!!

jaa nu vet jag inte vad de var för nationalitet på dem som snodde väskorna men hade det varit en chilenare som suttit brevid och mittemot mig och sett mig gråta som ett barn så hade de tröstat mig.. 100% säkert, speciellt om det varit äldre människor som nu.  Och det kan ingen säga emot om ni inte vet hur chilenare är. 
Men jag irriterar mig på att dessa svenskar som sitter brevid mig ser att jag sitter helt svullen i fejjan och lyssnar med ett öra att något har hänt. Måste göra polisanmälan och allt. Och till allt det försöker DAMEN uppmärksama mig om att det är mobilfri avdelning.. med andra ord hon stör sig på att jag pratar.
Jo jag tycker det är typiskt svenskt att göra så.  Helt känslokall och tar inte ens hänsyn till det som har hänt.

Ja det finns såna männsikor lite över allt oavsett nationalitet men det finns typiska svenskar också.
Förstå mig inte FEL nu.. Jag är svensk och älskar Sverige.. Så nä inget agg mot sverige utan bara svenska människors beteende som kan vara liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite störande när man sitter och gråter och funderar över vad man nu ska ge för presenter till mamma..
Har samlat på mig i 3  månader.. hur tror ni det känns?

Kommentarer
Postat av: DT

Verkligen tråkigt...Ja tror svenskar generellt är rädda för starka känslor och ser dom någon som är väldigt ledsen eller extatiskt glad så tror dom antingen att den personen är full eller tokig.



Därmed inte sagt att alla är känslokalla men istället för att reagera med känslor mot saker o ting så bygger man upp ett skal och släpper bara ut sina känslor när man anser att det är tillåtet som inom sport eller när man e full kanske.



Jag vet inte, tycker bara det e så synd..:( Hoppas iaf att det blir bra till slut ;(



2010-09-13 @ 22:58:21
Postat av: Amani

Fan Lorena jag blit så jäkla arg när jag läser det som hänt. Gud, ska man inte ens kunna åka buss/tåg utan att folk stjäl ens bagage längre. Fy fan den där kärringen skulle fått sig en smäll på käften. Hoppas verkligen att du får ersättning även fast det inte betyder mycket med tanke på alla presenter etc...

Kram på dig

2010-09-14 @ 17:19:58
URL: http://tricolore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0