Nya Kvinnoidealen finns = blogg ??

Hm jag har gått igenom några tjejers bloggar. "Kända, tuffa" tjejer. De bloggar som är mest visiterade på blogg.se
Vad jag kom fram till...
 Att utseendefixeringen har tagit ett steg längre. Kvinnoidealen har blivit värre än tidigare.
OKej att man gillar shopping och snygga till sig när man ska ut  men nu när allt  bloggandet har tagit över så har det gått överstyr tycker jag. 
Själv älskar jag shopping och kan prata om det ganska mycket men det är inte det jag lever för.
jag läser deras bloggar och deras fans kommentarer som lyder typ:
ÅH du är så snygg jag vill så gärna se ut som dig,
eller jag fattar inte vissa kan äta hur mycket dem vill och ändå ha så snygga kroppar och jag sitter här och kämpar och inget händer.
ELLER jag har gjort hår extentions bara för att se ut som dig tycker du är så ****** snygg.
Nu är det inte längre fotografier man går efter och vill efterlikna, deras mål är att ha liv som är som deras,  eller?
Allt de bloggar om är såå roligt och jag tycker det är kul att läsa ibland. Men allt handlar om shopping, mode, fest , supa och pengar. Visst det är en välsignelse att ha pengar i överflöd =) men känns som att dessa tjejer har inte något djup i sig. De tänker inte längre än så.

Det är så trist. Hur kan livet bara gå ut på det ytliga? så mycket utseendefixering? Asså sånt där skit består inte, finns ju så mycket annat i livet. vad händer om dessa tjejer förlorar allt dem har? De är de nog inte så lyckliga längre.
Det farliga med allt detta är att man själv lätt kan hamna i såna tankar... det viktiga är att man är på sin vakt.

Men jag tackar Gud för att jag har honom i mitt liv. Jag kan gilla shopping och mode hur mycket som helst men jag vet vad som är nr 1 i mitt liv.
Hur ska man nå ut till dessa tjejer??
Hur mycket depression finns det bakom dessa bloggar, det är så lätt att gömma sig...

Det är så trist att se så vackra snygga tjejer vara så beroende av bekräftelse...





Kommentarer
Postat av: Mimadeta

Mycket bra inlägg, goa Lorena! Fler behöver reagera som dig! Vi är många som tycker som du.



kram!

2009-04-01 @ 13:39:23
URL: http://mimadeta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0