LCHF

Jag har hittat ett bra sätt att äta. Low carb High fat.
och det funkar suveränt. Har börjat lite smått och jag tycker det funkar riktigt bra faktiskt.
Finns så mycket gott att äta till middag,frukost och efterätt. =)
Man skippar nästa alla kolhydrater. Vilket jag tror är nyttigt för mig iaf. Och först trodde jag att det skulle bli jobbigt att hålla på men det visa sig var ganska enkelt. Och inte ett dugg jobbigt.
Det som är bra är att det är en långtids viktminskning. Man går inte ner allt på en gång utan det tar sin lilla tid.
Fit for fight med andra ord.
Och en massa träning och zumba förstås.

Idag har jag äntligen organiserat mig. Har tänk på det så länge men aldrig fått det gjort. Jag älskar ju att laga mat.
Roligt nog så är det något som jag ser fram emot att göra varje dag. Och jag älskar att se folks miner när de prövar maten. Mat är glädje helt enkelt. Och jag har vunnit min hubby genom min goda mat ;) ihihih

Köpte två simpla kollegeblock a5. Den ena är till frukost och efterätts recept. Och den andra är olika matrecept. Allt är med bilder. =)
And I love. Sitter och kollar i dem för jag känner mig så nöjd. Hahaha lite töntigt men vadå.. =p






Kommentarer
Postat av: DT

Bra de :) Mina föräldrar har kört länge på lchf tycker det funkar bra speciellt om man har diabetes som farsan. Då lägger sig blodsockret på en låg nivå.

2011-01-13 @ 01:45:58
Postat av: Syrran

Ah men bra, langa hit kopia på böckerna bara. Eller så kommer du hit personligen och lagar maten som står i böckerna. Sååå bra idé!

2011-01-13 @ 11:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0